We like to cycle and have made various tours (fietstochten) over the years. Before B&B and the Chopperdome years we did tours in Sri Lanka, South Korea and Egypt. Nowadays we stay closer to home.
Ook dit jaar zijn we weer op de fiets op weg. We volgen een aantal rivieren door Nederland, België en Duitsland.
Langs de Maas naar Luik, dan doorsteken naar Trier om vanaf daar langs de Moezel naar Koblenz te fietsen en om van Koblenz langs de Rijn terug te keren naar Nederland.
Fietstocht langs de grenzen van ons land. Dus langs de Duitse grens, langs de Belgische grens en dan langs de Noordzee kust terug naar Amsterdam. Maar eerst moeten we natuurlijk naar de grens. Periode eind augustus - begin september 2023
Voordat we vertrekken hebben we eerst een aantal maal op de tandem gezeten om te wennen, beetje trainen. Zo rijden we een rondje ringvaart om te beginnen, dat valt ons zwaar. We hadden edoch al een drukke dag gehad en er stond veel wind die zaterdag. Toch twijfelen we of het plan om naar Parijs te gaan wel haalbaar is. Een paar dagen later gaan we dan eens richting Zandvoort en dat gaat al een stuk beter. En zo zullen we in de 10 dagen erna om de paar dagen een rondje van 40+ kilometer rijden.
The custom bicycles and collectables on this page were mostly built or added to the collection during the years the owners of this B&B, that's us, owned The Chopperdome. The Chopperdome was started by us in 2001 and we ran the Chopperdome till 2011. A part of our collection is displayed in the B&B.
Here are some more bicycles in our custom and chopper bike collection. Due to space limitations we can't display all of them our B&B, but we would like to show them to you. They date back to the early years of the Chopperdome and even before. So until we find a nearby garage to decently display these custom bicycles, it's just these pictures below to enjoy.
En natuurlijk ontbreekt de Raleigh MK II niet in onze collectie.
The Raleigh Chopper designed by Alan Oakley* became one of the most sought after bikes in history. Early Choppers were on sale in the late 60's but shot to fame in the 70's when every child (and some adults) wanted one. The bike was characterised by its high back and long seat and motorbike rear wheel and was probably the first bike to have a centrally positioned gear shift.
*Tom Karen is original designer.
may 2014
The Raleigh Vektar is a BMX with strong Chopper influence, shall we say the missing link. But maybe even more influenced by Star Wars. The stem is like the head of Darth Vader, the fenders are the shoulders of an Imperial Guard and one uses wing commanders to shift. This is topped by a flight deck style control panel and added sound effects.
Saturdaynight at the movies. Als Star Wars liefhebber was de keus voor een project naam voor de hand liggend, toen de nieuwe Basman chopper vorm kreeg in me hoofd. De Basman krijgt een bobberchopper stylo met vette bandjes en zo was de werktitel een feit, de Basman Bobber Feth-Tuschinski was geboren.
Een Basman 100 classic* gestript en begonnen aan het idee waar we met het op de markt brengen van de eerste Basman serie, sept 2006 al rekening hadden gehouden. De achtervork is breed genoeg voor een 80 of 100 velg en met het offset achtertandwiel is er ruimte voor de ketting om langs de band en velg te komen. De velgen hadden we al ff, maar nu was het dan ook gelukt de juiste banden te vinden.
* Een Basman uit de eerste serie/productie
In het vroege voorjaar van 2007 wordt het testmodel gebouwd en gedurende een paar maanden aan diverse tests onderworpen. Er worden kilometers gemaakt en af en toe ga ik ff off road en cruise zo een half uur over het zandstrand tijdens de Wasaga cruise 2007 (Canada). De extra brede 24 x 4 1/4 monster banden bewijzen hier hun keuze.
Een bike die zalig gaat over verharde weg, het is moeilijk af en toe een andere fiets te pakken, dit cruised zo goed. Ook over lastig terrein...een hummer cruiser.
Nu de Dyno Matic spaak voor spaak, nippel voor nippel, stukje voor stukje is schoongemaakt, het chroom gepoetst en de verlichting weer werkt naar behoren was het tijd voor een klein ritje voordat
deze bike z'n plekje aan de muur krijgt.
"A photo of "Lucky 7" in its slat flat racing heyday of 1958 shortly before its disastrous coaster brake failure and subsequent disappearance from the Bonneville race scene. That is until now. In July 2006 whilst on summer vacation a Chopperdome staff member unearthed the salt flat racer in a barn just south of Iowa. Shipped back to Europe it was restored and the brakes upgraded in the Chopperdome workshop. Now it's finally ready to show to its admirers around the globe."
"The Dynoliner special, a '32 coupe from the same era which shares some extraordinary similarities with "Lucky 7". It's a small world."
Matt 7/32
Op zoek naar een nieuwe uitdaging zochten we begin 2006 contact met de Porceleyne Fles uit Delft en legde ons idee voor. Wat uitmonde in een uniek samenwerkingsverband. Zoals De Basman Classic die later in 2006 op de markt zou verschijnen, de eerste Euro style cruiser, met als inspiratie de klassieke Nederlandse fiets wilden we ook de link leggen met klassiek schilderwerk.
The FBI archive with the original posts saved from ChopperNewsNetwork Website before this website, due to server problems, went offline.
The History of the FBI, The Choppernation starts with the opening of The Chopperdome doors for cruiser and chopper riders, july 2001. A hobby becomes reality and UCME, the first Chopperdome homepages set the trend. Not only showing your bike, but going the distance becomes important. FF "fundamentalistische fietsers" was founded sept 2001. Cruisin" is born.
John Brain - When I visited Europe back in 2008 and 2009 for the big FBI Fun-damentalistic Bikers Inc. custom bikes meets in Amsterdam, it was my desire to get a better understanding of what was going on. The European kustom bike scene was more developed than the American scene at that time. One of the reasons for that was because of one dedicated biker with a vision - Rhalf van Heusden of Holland – who put in place the foundations that allowed the scene to grow and develop all over in Europe.
The ultimate cruise experience. A 3 day tour, nightcruise and historic COTY did honor to the early year and made a great end to the FBI 1.0 series organized by the FBI HQ and
choppernewsnetwork.com if we may say so. The 3 day tour known as the Born to cruise will be one to remember a lifetime for them 80+ participating and once again meeting up with the rest of the
cruisin galaxy was a blast.
Does this mean the end....NO the FBI will continue, FBI 2.0 2012 A New Beginning will be organized by the Dutch Chapter of the Chopaderos.
Bikes became people and friends for life over the last ten years at the FBI. “Facebook 3D” as one FBI 2010 participant posted.
Over the years we always tried to get the best possible FBI schedule. The COTY and night cruise were added to the schedule, and in 2009 the FBI 100 cruises were introduced as we had the idea the
time was right for going the distance. The FBI 2009 made clear that the campsite is an important part of the FBI. Resulting in a start/finish at the campsite for the wonderful Folklore cruise as
part of the FBI 100 in 2010.
The 5 days started with the German Invasion. What to expect? The German Invasion cruise was bigger as last year with 95 at the start in Utrecht.
Crusaders from Finland, Russia, Ukraine, Suisse, France, Dutch, Belgium, Sweden, Canada and of course the Germans made it all the way to the DAM with finish at The Chopperdome. Sunshine, a
great day followed by the traditional Cruise Wars.
Thursday evening the Night cruise was major and Friday’s new Folklore cruise set a new standard.
The COTY on Saturday saw the French taking the crown after getting close in the years before. DJ Lama and band gave the party after the Party cruise that extra flavor. The Sunday saw the
introduction of the original Cali cruise style and the traditional FBI dragracing.
And now get ready to go the distance at the ultimate cruise experience The FBI Part X 2011, with the 3 day “Born to cruise” cruise, Night cruise, COTY and Party cruise.
The best FBI ever? It's for others to decide, but the organization was damn happy the way it went. Thanks to the crusaders coming from Finland, Sweden, Danmark, Germany, Poland, Russia,
Switserland, Italy, Spain, France, Belgium, Canada, US, Slovenia, UK and the Netherlands who made the 2009 FBI one to remember for a long time.
The changes made to last years schedules worked out fine. More cruisin" as wednesday-friday saw every day an option to do a 50 km cruise as part of the FBI 100.
To complete your FBI 100 you needed at least two stamps on your tourcard for your FBI 100 medalpatch. Wednesdaymorning in Utrecht 65+ crusaders picked up their FBI 100 tour- and spokecard
for the first cruise of the FBI, the German invasion cruise from Utrecht to Amsterdam. And with the crowd waiting in the DAM when the group arrived it was clear Thursday Nightcruise was
going to be a big one.
And despite of some rain at the start it was, 135+ crusaders did another 50 km with some already picking up their FBI 100 medalpatch. Friday saw again a massive crowd with again new participants
arriving and some taking a day rest after the Nightcruise, again a 135+ climbed into the saddle for the third leg of the the FBI 100, a 50 km+ beachcruise.
A wonderful cruise with sunny weather all the way to the beach and back to the DAM. Back in the DAM Antti did some extra rounds on the parkinglot to complete his 1000 KM mission, cycling from
Finland to the DAM 825 km+ and with already 3 stamps on his FBI tourcard he was just short of a 1000 KM, but 15 minutes later he saw the magic mumber on his clock.
Saturday, sunshine again and a new record with 300+ crusaders at the Partycruise and more nationalities as ever before. A mind blowing experience. The COTY was won by Plasma Custom's Alessandro
from Italy for Jacob from Sweden and Chris from Switserland, and with the COTY being a one day event with prize ceromony after the Partycruise the sunday had a relaxed start.
No rush to get bikes into the COTY area again, but a cruise to this years dragrace strip. The dragrace was won by Mies from Amsterdam, kicking ass in all his races beating Lauri from Finland 2-0
in the final. The already classic last cruise of the FBI 2009 was really a speedcruise, with 25 km p/h+ in the dragrace winner's slipstream with start and finish on Damsquare.
The FBI part VII, 23-27 july 2008 in Amsterdam. In the year 130+ cruised the Night on thursday at the FBI it was certainly a busy weekend to come, more bikes then ever at the COTY on saturday
from all around the cruisin galaxy confirmed the feeling and if it hadn't rained saturday afternoon the partycruise might have gone 300+.
The crusade was even more international as the years before, with Rastabike Moscow, Chopaderos and other clubs, groups, friends and families from the Netherlands, Germany, Danmark, Belgium,
France, Finland, Slovenia, Spain, Switserland, Austria, Canada, England, Scotland and the USA. Dragracing saw the same Champ as last year, now really taking this crown to the Netherlands for
another year after the French era in the early years of the FBI dragracing. IBMA didn't have a bigger part and but will stay part of the FBI program.
For 2009 some changes will be made to the program as we feel the need to do so after the 2008 edition, there will be more cruisin with 50K km rides on wednesday till friday and saturday a 20 km
partycruise and sunday a 20 km. The COTY will be only on FBI saturday. The after partycruise party will be back with band(s) and DJ's.
Never mind the Freaks, here's the FBI part VI. The FBI had to move to a new location in the westerpark, as some freak bike dudes rented the location we had for years. Happy, yes, we moved to the
place that hosted the COTY in 2004 before closing down for renovation, a much better location.
More space to park the bikes outside and the COTY back indoors again, 400 M2 of bikes, workshops (CPH airbrush and Ben's metal shaping) and music by Jitterbug. Also present with a small booth A's
industries, Firebikes, Metalworks, Electra cruisers and The Chopperdome.
Just like last year it was a five day event with cruise wars, dragrace, partycruise and COTY. New in the 2007 the IMBA mini bike races and nightcruise.
The nightcruise replaced the thursday daytime beachcruise. The nightcruises have always been in april, a 75 km cruise to the beach at night, with it's final edition last year. Now part of the FBI
choppernation, new roads, more bars. The team time race was cancelled. The IMBA will have a bigger part in the FBI 2008.
With a record number of bikes Part V, 2006 became probably the biggest event in the Custom bicycle galaxy. For the second year running the FBI was a five day event with guest now coming from
really all over the known custom galaxy as far as the US and Canada again meeting the European scene that gathered in the Westerpark, Amsterdam. Gave last year Partycruise the feeling "we are not
alone anymore", now a group of more then 230 custom bikes claimed the streets as they owned the city for the two hours the partycruise took.
The COTY first year being part of the FBI was overwelming, with so many great bikes it was hard to pick one favorite for most guests, but after a lot of work by the jury and public votes being
counted the COTY association presented prizes sunday afternoon to the selected finalists.
The WK Cruise Ball can been seen as an experiment, no one got hurt although some bikes being used needed some work. For 2007 the team time cruise will return to the program. The fourth FBI
dragraces brought for the third time a French overall winner. Besides the bikes the FBI gave place to a tattoo artist and like last year a pinstriper, but also jewelry, clothing stands and live
music.
In 2005, the FBI, Part IV, grew to a five day event with pre-games and long distance cruisin" on wednesday and thursday. The main event, starting Friday night with a welcome party at the
Chopperdome and cruise alley cat, was again spread over the weekend.
Drag racing and the biggest Partycruise ever on saturday night followed by a after cruise party with live band at "t Ketelhuis". Sunday's more to see at the showdown at "t Ketelhuis" in the park.
Making the first connection with the "Bikes behind the Dikes" election which is goanna be part as COTY 2006 of the Choppernation part V.
In 2004 the FBI moved to it's final location, "het Westerpark" and became a three day event. With more and more riders showing. Friends from the year before met again showing their progress and meeting new dudes on the scene. Dragracing and Partycruise were part of the program, but a Friday night alley cat was added to the program. And a team time race was done.
After the first FF UCME Chopp~a~rounds in 2001 and the spring of 2002 the FBI was founded aug 2002. FF goes international and is known from now on as Fun~damentalistic Bikers Inc. The first official FBI cruise took place 19th oktober 2002, when English and Dutch crusaders met at the DAM, FBI PART I. In the summer of 2002 at the first Anniversary of the Chopperdome a Partycruise with 70 already cruised the streets, so the when it came down to picking an annual date for this FBI event it was easy.
The second meeting was july 2003. At this meeting, july 2003 held at "t Stenen Hoofd" the first FBI dragraces took place and first FBI spoke cards saw the light. Besides the Dragrace the Partycruise became part of the program. Still a one day event, but with riders from various European country's showing their best and at that time still unique cruisers, but more real customs and tuned bikes start to show.
The Chopperdome was started by the owners of this B&B in 2001 and ran till 2011.
Day before
the "official opening" of the new shop, februari 2010. The old shop space were we have been since 2001 had become to small. It was time to move to a bigger location were we could display more
bicycles and other items.
Going through some old files we found a bunch of photos of the interieur and display at the Chopperdome. Photos by Jahpix. The photos were taken in 2006.
The CNN archives with the original posts saved from ChopperNewsNetwork Website, before this website due to server problems, went offline.
The Chopperdome opened the doors in July 2001. The UCME website name was changed into Fickser Import & Export and the news page was renamed WAZZUP. We promoted PHAT cycles by what we called cruisin" and going to various events. The first cruise was organized in Oktober 2001. By the end of the year the Chopperdome sold PHAT cycles, a small selection of Schwinn bicycles, some Felt and a obscure Illmatic chopper.
Ook dit jaar zijn we weer op de fiets op weg. We volgen een aantal rivieren door Nederland, België en Duitsland.
Langs de Maas naar Luik, dan doorsteken naar Trier om vanaf daar langs de Moezel naar Koblenz te fietsen en om van Koblenz langs de Rijn terug te keren naar Nederland.
Klein stukje langs de Amstel om via de Kromme Mijdrecht zuidelijk te gaan richting Woerden. We rijden langs een vaart, kanaal en ander water tot we aan de Lek zijn. Deze steken we na er een stuk langs gereden te hebben over met een pont. De verder zuidwaarts gelegen Waal gaan we over met een watertaxi. We fietsen ruim 💯 kilometer zonder enig probleem en bereiken keurig op tijd het nieuwe B&B in Genderen, vlakbij Heusden en de Maas, welke we morgen verder stroomopwaarts zullen volgen. Mooi begin van de rivieren cruise.
B&B Bij de Knotwilg, Genderen
Hygiëne+++ Inrichting: Niet onze smaak, maar wel een geheel.
Prijs-Kwaliteit +++ Ontbijt ++
Overal 9/10
💯+ voor de dag. We volgen veelal de Maasroute met de door Kitty uitgestippelde knooppuntenroute, we gaan vandaag tot knooppunt 55.
Natuurlijk gaat de knooppuntenroute altijd langs de kerk of station.
Veel leuke kleine dorpjes met schattige huisjes onderweg. Koffie en thee rond de klok van elf bij de bierbrouwerij van Oijen. Lunch met broodjes op een bankje met uitzicht op de Maas.
Na aankomst de finale van de Tour de Femmes gekeken en een hapje gegeten bij het restaurant waar het B&B waar we verblijven bij hoort. Veel mogelijkheden voor overnachtingen in dit dorpje, niet verwonderlijk daar het gelegen is aan de route van het Pieterpad.
B&B De Vier Linden, Vierlingsbeek
Hygiëne+++ Inrichting ++
Ontbijt ++ Prijs-Kwaliteit++
Grote plus het restaurant, hierdoor ook hier overal 9/10
Er moet nodig een flinke hap geld naar Limburg om de fietsroutes aan te pakken. We hebben ons er verleden jaar ook al over verbaasd wat allemaal als fietspad tussen fietsknooppunten ligt en nu toch ook weer. Zeker 10 flinke stukken onverharde weg waar we overheen gestuurd werden vandaag. Leuk als je op een gravelbike of fatbike zit, maar toch minder geschikt voor de racefiets met bepakking. Toch rijden we weer ruim 💯 kilometer, mede door wat omleidingen.
Bij het kopje koffie om elf uur na twee uur fietsen toch maar weer een puntje gebak. Zag er lekker uit en smaakte nog beter.
We hebben goed fietsweer, zonnig maar niet te warm is beetje tegenwind, maar niet te hard. We fietsen eerst een stuk langs de zuidelijke oever en gaan dan na oversteek met één van de vele pontjes verder op de noordelijke en oostelijke oever.
Grappig om hennep langs de weg tegen te komen. Maar ook wonderlijk om bij de zelfde AH in Roermond te stoppen als verleden jaar, nu edoch komende uit een andere richting. We maakte er verleden jaar een foto van de fietsen.
B&B De Koperen Ketel, Nieuwstadt
Hygiëne+++ Inrichting++
Ontbijt +++ Prijs-Kwaliteit+++
Door ontbreken van eetgelegenheid in het dorp een overall score 9/10
Rommelige ochtend waarbij we regelmatig even moesten stoppen. Verkeerde afslag, omleiding, telefoongesprek, allemaal van dingen waardoor we maar niet echt op gang kwamen en dat allemaal tegen een straf waaiende wind vanuit het zuiden in. Ook is dit stuk van de Maas niet echt het mooiste stuk, maar we hadden ons nu eenmaal voorgenomen tot Luik te fietsen langs de Maas. We vinden wel een fijne plek voor de lunch, een picknick tafel bij een beekje net na het passeren van de NL-BE grens.
Luik is grauw in het zonlicht, ook een prestatie. We stoppen even op het eindpunt van onze route en gaan dan op pad de heuvels in. We bereiken Soumange tegen het einde van de middag. Na een douche wandelen we naar een pizzeria voor een zeer smaakvolle pizza. Morgen trekken we verder de Ardennen in.
B&B La Source de Broly, Soumange
Hygiëne++ Inrichting ++
Ontbijt +++ Prijs-Kwaliteit++
Overall 8/10
Eerst vanuit Soumange terug naar de uitgestippelde route. Dus direct omhoog vanuit het B&B, waar we verbleven, terug naar Ligne 38, een fietspad over een oude spoorlijn die we volgen voor een stukje. Dus we hebben er al 5 km + opzitten voordat we route oppakken.
Heuvel op en heuvel af, en dat voor meer dan 50% over onverharde weg. Zeuren ze in Limburg dat het Pieterpad is weggespoeld op sommige stukken en wordt het afgesloten dat maakt de Belgen die de knooppuntenroute bij houden geen zak uit, wat een slechte stukken weg hebben we gehad vandaag. Beide lek gereden, waarbij we ook door een snee in de band de buitenband moesten vervangen. Zwaar dagje, dus na een goed 60 km was het mooi.
Wel veel moois onderweg en we zijn trots hoe we ons over de heuvels bewegen. Het vermelden waard is de oversteek over één van de oudste stuwdammen van Europa, de Gileppe stuwdam.
Hotel-Restaurant Chez Phil
Hygiëne++ Inrichting +
Ontbijt ++ Prijs-Kwaliteit+
Aardige hardwerkende eigenaar, maar teveel minpuntjes, 7/10
Zalige dag fietsen. Nog steeds in heuvels, maar nu iets meer naar beneden ipv omhoog. We hebben de Ardennen achter ons gelaten en zijn nu in de Eifel. Waar we gisteren amper een fatsoenlijk fietspad tegenkwamen was het perfect vandaag. We volgen het eerste deel van de dag een Ravel route, een oude spoorlijn. Het leuke van het volgen van de oude spoorlijn is dat je door spoortunnels gaat.
We klimmen het laatste stijle stuk van de route zoals het zich nu laat aanzien. We zijn alle heuvels overgekomen zonder te moeten lopen, trots 🙂 We fietsen vandaag 85+ km en stoppen te Bitburg. We drinken voor het eten een Bitburg er op een leuk terrasje. Morgenochtend het laatste stukje naar Trier.
Hotel Bitburger Hof
Hygiëne+++ Inrichting kamer+++
Prijs-Kwaliteit+++ Ontbijt+++
10/10
Geen lange etappe en volgens Google maps zou de route langs de waterval vlak voor Trier alleen een stijle afdaling hebben. Ware het niet dat Google maps zich onderweg nog wel eens aanpast en zo stonden we voor een wel erg stijle klim met stukken erbij tot 16%. We zijn een stuk omhoog gegaan, ook over dat smalle kasseien pad, maar toen het weer afdalen werd met het vooruitzicht dat we dat weer terug omhoog moesten om bij Trier te komen hebben we de waterval maar gelaten voor wat het was.
Onderweg burcht Ramstein gezien en een landschap waar elke treinbaan diorama hobbyist erg blij van zou worden.
Nu een dag in Trier, rustdag, om één van Duitsland oudste steden te bekijken, beginnende bij de Romeinse poort uit 170 n. Chr.
Gästehaus Hotel Pauline
Hygiëne+++ Inrichting+++
Prijs-Kwaliteit++ Ontbijt+++
Overal een prima 🏨 wel is het ontbreken van wifi, of zeer zwakke signaal in de lobby een tegenvaller, vandaar 9/10
Stadswandeling door deze historische stad. We wandelen vanuit het hotel naar de Porta Nigra, een Romeinse stadspoort uit de 2de eeuw. Trier was de hoofdstad van het westelijke deel van het in vieren gedeelde Romeinse Rijk en er zijn dus meerdere overblijfselen te zien.
Langs het drie koningen huis (13 de eeuw) maar de markt met de "Steipe" (15de eeuw).
We bezoeken de keizerlijke thermen uit de 4de eeuw en het amphitheater uit 100 n. Chr. welke ook dienst deed als toegangspoort.
Na de lunch bezoeken we nog de Dom, monsterlijk grote kerk en de basiliek met aangrenzende tuin.
Tot slot nog even langs het huis waar Karl Marx geboren is voordat we aanschuiven op het terras van een tapas restaurant wat we op onze wandeling hadden gezien. Prima gegeten wederom.
Een ding valt op, de leuke graffiti waarmee grauwe stukken muur worden aangepakt door de stad heen. Brutalisme krijgt zo bijna ern menselijke blik.
We verlaten Trier over de Romeinse brug en fietsen langs de Moezel, kilometers lang zijn de bergwanden gevuld met wijnranken. De Moezel slingerd door het landschap, we volgen de rivier stroomafwaarts. Onderweg zien we een aantal ruïnes van voormalige burchten op strategisch gelegen punten. We fietsen zo'n 💯 km nu het weer nagenoeg vlak is. We stoppen in Traben-Trarbach aan de Trarbach kant van de rivier. Voor het eten nog een fijne wandeling gemaakt langs de brugpoort en het oorlogsmonument bovenop de bergwand. We eten bij een Vietnamees restaurant, wederom smaakvol gegeten. De angst om alleen op schnitzel en worsten te moeten leven is niet bewaarheid, we hebben tot nu toe prima gegeten in Duitsland.
Park Hotel, Trarbach
Hygiëne+++ Inrichting+++
Prijs-Kwaliteit+++ Ontbijt
Fijn om weer een fatsoenlijk wifi signaal te hebben. 10/10
Zalig dagje fietsen, we zijn weer ruim 💯 km opgeschoten en gearriveerd in Koblenz.
Stadswandeling gemaakt, maar eerst zijn net de kabelbaan over de Rijn naar vesting Ehrenbreitstein, ooit een van de grootste forten in Europa. Gebouwd met zicht op het punt waar Rijn en Moezel samenkomen. Vanaf de Romeinse tijd stonden hier forten of kastelen. Het huidige fort, onneembaar geacht stamt uit 1817.
Hotel Continental, Koblenz
Hygiëne++ Inrichting++
Prijs-Kwaliteit+++ Ontbijtbuffet++
Toch een score 8.5/10, omdat de prijs €80 per nacht was.
We volgen de routes van Moontje10 die we gevonden hebben in de knooppunten App van Koblenz naar Köningswinter alwaar we met de pont oversteken naar de Oostzijde van de Rijn en vandaar naar Köln. Vlak voor Köln steken we weer met een pontje de Rijn over.
Het eerste stuk doet ons terug verlangen naar de Moezel, maar zodra we de industrie noordelijk van Koblenz achter ons hebben gelaten is het een zalige route, veelal vlak langs de Rijn.
We fietsen ook vandaag weer 💯 kilometer weg en rijden aan het einde van de middag het centrum van Köln in alwaar ons 🏨 voor de nacht is.
Voor het eten nog even naar de Dom gewandeld en een paar Kölsch naar binnen gekieperd. Kleine snack erbij, een Kölsche klassieker, Kölsche Kaviar.
Hotel Domspitzen, Köln
Hygiëne+++ Inrichting+++
Prijs-Kwaliteit+++ Ontbijtbuffet+++
Wifi werkt, fietsen staan voor €10
10/10
Even wat extra over het ontbijtbuffet. Zoveel keus dat je bij lange na niet alles kan proeven. Als we een extra + in ons beoordelingskader hadden kunnen plaatsen was het hier op zijn plaats geweest.
Ondanks ruzie met de knooppuntenroute en omleidingen waardoor we kilometers om fietsen en de warmte zijn we mede door een klein stukje afsnijden in de geplande route aan het einde van de middag na toch ruim 💯 km in Homberg.
Het was vooral industrie en meer industriële vandaag. Het is niet het mooiste stuk van de Rijn.
De tevredenheid moeten er dus halen uit de afstand voor de dag en het feit dat we vanaf het balkon van onze kamer mooi uitzicht hebben op punt waar de Ruhr en Rijn samenkomen.
Hotel Rheingarten, Homberg
Hygiëne+++ Inrichting+++
Prijs-Kwaliteit+++ Ontbijtbuffet+++
Wederom een parking voor de fietsen, luxe 🏨 9/10
We zijn weer de grens over en terug in Nederland. Een frisse dag met maar weer eens tegenwind het grootste gedeelte van de dag. Een dag die begon met een omleiding, de eerste van drie omleidingen overigens. De Rijn met een pontje over gestoken en na het industrie gebied rond Duisburg toch ook nog van het landschap genoten, een aantal oude spoorbruggen gezien. Fijne lunch en als toetje nog een stukje Duits gebak. We fietsen 110+ kilometer. Bij het hotel staan er een aantal Spartaans die een toertocht maken.
Morgen gaan we de Waal af in het verlengde van de Rijn richting Dordrecht.
Fletcher Hotel, Ooij
Hygiëne++ Inrichting+++
Service++ Prijs-Kwaliteit+++ Ontbijtbuffet
We wachten bijna een kwartier voordat er iemand de frontdesk bemand en ons komt inchecken.
7/10
Met het stuk langs de Waal komt de tocht op 1200+ km. En een juiste keuze, we volgen het water van de Rijn, nu dan wel Waal geheten, maar echt wel de Rijn. Een mooi landschap de hele dag tot aan de Biesbosch op het einde van de rit. We fietsen ruim 110 km tot Dordrecht aleaar we de trein pakken naar Amsterdam.
Nu even een dagje rust thuis en dan nog een paar dagen fietsen.
Omdat we nog een paar dagen over hadden deze vakantie er nog een korte trip aan vastgeplakt. Een vervolg op tour van verleden jaar, er was namelijk nog een stukje Noord Holland blijven liggen. Dus vandaag langs de kust naar Den Helder gefietst en daar de boot genomen naar Texel. Zo tellen we er weer 115 km bij deze zomer. Morgen rondje Texel en donderdag dan terug naar Amsterdam.
Het verder invullen van de "grenzen tour" had in juli al een paar ✅ opgeleverd met beklimmen van drielandenpunt en fietsen over de Markerwaarddijk.
Rondje Texel waarbij we ook nog een stukje wandelen door natuurgebied de Slufter, een gat in de duinenrij waardoor het achterliggende gebied bij hoog water onder loopt.
Lekker door de duinen en langs dijken gefietst.
De terugtocht naar Amsterdam ging in hoog tempo. We hadden fijn de wind in de rug. Het laatste stuk gaat langs de Zaan, toch weer een rivier die we volgen en daarmee een mooie afsluiting van deze fietsvakantie.
Bed and Breakfast Amsterdam West
Johan Broedeletstraat 35 1064AA Amsterdam NL
+31(0)6 4214 3877
+31(0)6 4214 3877
The accommodation exceeded expectations
" Amazing stay that really influenced the trip! Rhalf and Kitty were such great hosts and took the time to help us make the most of our stay. The space was out of this world nice- clean and huge with a beautiful sitting area right on the canal. The accommodation exceeded expectations. I cannot recommend staying here enough!!"
Alexandria, USA
Comfort 9.8/10
Cleanliness 9.9/10
Facilities 9.7/10
Free WiFi 10/10
Location 9.4/10
Staff 10/10
Value for Money 9.6/10
*125 reviews/last 3 years
Latest update: 04-01-2024
The best B&B in Amsterdam!
“The couple who run this B&B are by a long stretch the two most hospitable, friendly and just all round lovely people we have had the pleasure of staying with on our 10 week trip through Europe.
If you really want to do something to return their lovely hospitality I suggest you book through their website rather than booking.com or TripAdvisor. They will appreciate that.”
Stuart, Australia